۵ کلید به حداکثر رساندن سود در تجارت الکترونیک

متاسفانه عکس بارگزاری نشد
تجارت الکترونیک

در یک دوره رکود اقتصادی طولانی مدت یک بخش از بازار جهانی رشد اقتصادی بی نظیر را تجربه کرده است؛ تجارت الکترونیک.
با توجه به تحقیقات Forrester، درآمد تجارت الکترونیک برای ایالات متحده قرار است امسال به مرز ۲۶۲ میلیارد دلار برسد و برنامه ریزی شده تا در سال ۲۰۱۷ به رشد ۳۷۰ میلیارد دلار برسد.
علاوه بر این، فروش تجارت الکترونیک در حال سبقت گرفتن از کل فروش خرده فروشی در یک نرخ قابل توجهی است.
ضروری است که تجارت الکترونیک‌خرده‌فروشان بر افزایش رضایتمندی مشتری و وفاداری او به‌منظور سودآوری در صنعت است که همراه با رقابت متمرکز باشد. در دنیای خرید آنلاین، رضایت مشتری به یک کلیک ماوس و یا کشیدن انگشت ختم نمی‌شود، عوامل متعددی است که می‌تواند مصرف‌کنندگان را تحت تأثیر قراردهد. در حالی که مراجعه کننده به وب‌سایت شما، به یک تراکنش یکپارچه در طول همه مراحل  از تحقیقات آنلاین تا تحویل نهایی  نیاز دارد.
در اینجا پنج عامل کلیدی است که به شدت در رضایتمندی مشتری مؤثراست و اگر شما یک‌خرده فروش آنلاین هستید باید این عوامل را در نظر بگیرید، عبارتند از:

دقت (درستی محصولات):

با توجه به نظر Wyatt Earp که  “سریع خوب است، اما دقت همه چیز است، ما می توانیم نقش محوری را که دریافت محصول درست در تعیین رضایت مشتری بازی می‌کند درک کنیم. در یک نظرسنجی که اخیراً توسط Voxware انجام شده، در حدود یک نفر از هر سه پاسخ‌دهندگان (۲۹ درصد) گفتند که در صورتی دیگر از یک‌خرده فروش خرید نمی‌کنند که فقط یک ارسال نادرست از او دریافت کنند. این برابراست با نه‌تنها از دست دادن یک مشتری برای زندگی، حتی با تأثیر رسانه های اجتماعی و دهان به دهان شدن، به‌طور جدی می‌تواند تصویر نشان تجاری و عملکرد او را تحت تأثیر بگذارد.
بنابراین به شدت مهم است که صحت و درستی مدام توسط کارکنان متعدد چندین بار بررسی شود که به کاهش خطر ابتلا به خطا کمک می‌کند.

تحویل به‌موقع:

بر اساس یک نظرسنجی از آمار ComScore،
۴۲ درصد از خریداران، خرید اینترنتی خود را به خاطر زمان تحویل نامناسب ترک کرده‌اند. درجه‌ اهمیت زمان تحویل به‌موقع یک سفارش باعث می‌شود به تنظیم این نیاز صحیح مصرف‌کننده ارج نهاده شود.
در مقابل، ۴۱ درصد از خریداران، خرده‌فروشانی که به‌موقع محصولشان را تحویل دادند توصیه می‌کنند که این امرمی‌تواند به افزایش وفاداری ومشتریان جدید منجر شود. سرعت در عملیات تجارت الکترونیک بسیار مهم است. توانایی رساندن سفارشات در همان روز یا روز بعد، به شدت توصیه می‌شود

پیگیری سفارش:

این مورد در سال های اخیر تبدیل به یک ضرورت برای خرده‌فروشان آنلاین شده است و ۷۵٪ ازمشتریان معتفدند به این که سرویسی است که همه‌ خرده‌فروشان باید ارائه دهند. در درجه اول شامل ایمیل هایی حاوی یک شماره پیگیری منحصر به فرد است و همچنین امکان بررسی مستقیم در وب‌سایت خرده فروش برای ردیابی اطلاعات وجود داشته باشد که آیا در حالت انتظار یا در راه و یا رسیده است.

سرعت:

به عنوان یک‌خرده فروش تجارت الکترونیک قاطعیت در وعده دادن و رساندن بسیار مهم است. انتظار مصرف‌کنندگان از سرعت با وجود خدماتی مانند آمازون افزایش یافته است، بنابراین جای تعجب نیست (طبق گفته‌  Voxmare) که ۴۸% از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند سفارش خود را در کمتر از ۴ روز با هزینه‌ی کم یا رایگان دریافت کنند. علاوه بر این، ۱۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، خرده فروشی که فقط یکبار در رساندن محصولش تأخیر کند را ترک می‌کنند و اگر این تأخیر به ۲ یا ۳ مرتبه برسد‌ این درصد به ۵۵ افزایش می‌یابد.
خرده‌فروشانی که سفارشات خود را به‌طور کامل انجام می‌دهند به این نتیجه رسیده‌اند که پاسخگویی به این نیازها با هزینه‌ کافی بسیار سخت است و به این خاطر است که آن‌ها زیربنای مناسب برای پشتیبانی از هردو مقیاس سرعت و اقتصاد را ندارند.
عامل مراکز توزیع متعدد یا سپردن وظیفه‌ تکمیل فرآیند به شخص سوم نه‌تنها می‌تواند سرعت تحویل را افزایش دهد به‌طور چشمگیری به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل نیز کمک می‌کند.

حمل‌ونقل رایگان:

بسیاری از مصرف‌کنندگان امروزه انتظار حمل‌ونقل رایگان برای سفارشات خود از یک مقدار مشخصی دارند و این مورد در وفاداری مشتری می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. طبق آمار Comscore،
۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان، یک‌خرده فروش را به دلیل دارا بودن حمل‌ونقل رایگان و یا با تخفیف توصیه می‌کنند. خرده‌فروشان باید به‌وضوح سیاست‌های حمل‌ونقل رایگان خود را در وب‌سایت خود مشخص کنند تا قبل از پرداخت برای مصرف‌کننده مشخص باشد. اگر برای شما امکان ارائه‌ حمل‌ونقل رایگان به خاطر پیچیدگی و هزینه‌های سازمان فعلی وجود ندارد، زمان خوبی برای بررسی چگونگی ارائه و تحقق برون‌سپاری فراهم می‌آید.
یک‌خرده فروش تجارت الکترونیکی بودن می‌تواند تلاش در به چالش کشیدن باشد، اما به‌وضوح ارائه‌ برخی از اطلاعات در دسترس به مصرف‌کنندگان پیش رو، همراه با یک عملیات بدون درز و زیرساخت‌های تحویل کالا که تمام این خدمات متمایز موجب جلب رضابت مشتری می‌شود هست.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *